dinsdag 12 maart 2013

Nooit meer



Overstappen van energieleverancier is al een beetje een gedoe, maar je kan het nog ingewikkelder maken. Zes dagen na mijn overstap naar Energiedirect werd ik gebeld door Nuon. Inderdaad, mijn oude energieleverancier. Ze hadden een mooie aanbieiding, vergoeden alle eventuele opzegboetes en ik had 7 dagen bedenktijd. Daar kon ik geen buil aan vallen dacht ik. Het is uiteindelijk goed gekomen, maar ik doe dit nooit meer. Achteraf bleek dat Nuon het overstapproces onmiddelijk in gang zet. Dus of je nu wel of niet ingaat op de aanbieding, de welkomstbrieven en kaarten voor het opvragen van de meterstanden in verband met de overstap stromen binnen. En wanneer je dan na een brief en vier telefoontjes eindelijk denkt dat alles definitief niet doorgaat, komt je nieuwe energieleverancier met een brief waarin staat dat ze het jammer vinden dat je bij ze weg gaat. Moet je daar weer achteraan om te zeggen dat het niet zo is. Nooit meer ga ik in op zo'n mooie aanbieiding.